fredag 27 maj 2016

MAMMA

Med anledning av att det är morsdag i helgen, så frågade vi barnen :
Vad kan man ha en mamma till???

Hon följer med en på toa
Hon kan typ hjälpa en att städa sitt rum, (hon städar väldigt noga)
Läsa sagor i soffan
Hon kan följa med en på danstävlingar
Hon kan visa sina barn sitt jobb
Jag kan åka o bada med henne - vi har jättekul
Hon  kan hjälpa en att blåsa upp ballonger
Min hon är jättebra att rita 
Laga cykeln
Sova ner en på kvällen  
Man kan busa med dom
Mammor är dom som följer sina barn till skolan
Läsa godnatt-sagor
Laga mat - min lagar jättegod mat!
Dom kan trösta en
Ingen aning faktiskt...
Min mamma, hon har köpt 39 Tv-spel till mig - men hon spelar aldrig- Hon kan inte!
Man kan leka med henne såklart
Min mamma förklarar allting för mig och lär mig många saker
Föda barn
Hon kan baka både muffins o tårta
Lär mig åka skidor och spela fotboll
Hon tar fram kläder till mig som jag ska ha på morgonen.
Mammor dom pussar barnen - massor!!
Min, hon pussar nästan sönder mig!!
Att kramas med
Mammor är bra på att ta hand om barn
Jättemånga saker, minst 2000 st
Min mamma - Hon är BÄST!!

Så ha nu en riktigt härlig morsdag
 alla fantastiska mammor!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar