måndag 9 november 2015

Farsdag

Men anledning av att det varit fars-dag igår så ställde vi denna fråga till barnen:
VAD KAN MAN HA EN PAPPA TILL???
...och det var inte lite det.....
Vilka helt fantastiska pappor här finns!!
Bildresultat för hjärtaBildresultat för hjärta

Man kan ha dom till Allt möjligt - Faktiskt!
Prata med
Pappor, dom kan LAGA saker - Jättefort!
Min, han lär mig alla svåra saker
Han är med mig - när jag är ensam
Han kan laga all mat till barnen
Min pappa blir aldrig, aldrig arg
Leka o brottas med
Dom jobbar på jobbet
Gosa med
Vi gör pannkakor tillsammans pappa och jag (med glass!!)
Han tar hand om mig
Snickra
Han tröstar mig när jag är ledsen
Bygga lego med
Min, han hämtar fika åt mig
Läsa godnatt-sagor
Min pappa spelar alltid spel m mig - varje dag
Min är ganska bra på att sitta still
Jag brukar hjälpa min pappa att fixa vid spisen
Laga bilar, tvätta bilar och byta däck
Han hjälper mig med många saker
Jag får glass av min
Han vaktar faror, så dom inte kommer på mig
Bra på karusell, för han kan skrika så högt och roligt
Gå på bio med
Vi brukar cykla tillsammans pappa o jag
Min, han är jättestark
Min kan bryta "brytna" grenar
Min har en batong
Bra på att köra bil, fast det tar lite tid för han
Han skjutsar mig till kompisar
Han lär mig åka skidor och skridskor och sånt
Man får vatten av han när man är törstig
Jag jobbar med min pappa och hjälper han
Städa mitt rum
Min är bra på att fixa frukost och att lägga oss
Jag kan bestämma över han
Jag brukar får rida på hans axlar
Kramas med
MYSA MED!!
HAN ÄR BRA PÅ ALLTING!!!
Bildresultat för hjärtaBildresultat för hjärtaBildresultat för hjärta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar